Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębnicy Kaszubskiej

Postępowanie w warunkach zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii

Utworzono dnia 01.03.2021

 

 

Postępowanie w warunkach zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii

 

1) TERMIN OBOWIĄZYWANIA

1. Wytyczne zawarte w niniejszym załączniku stosuje się w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii i w okresie nie dłuższym niż do 30 dni od dnia odwołania danego stanu.

 

2) KWALIFIKOWANIE ODBIORCÓW

1. Kwalifikowanie osób najbardziej potrzebujących do pomocy żywnościowej może odbywać się w ośrodku pomocy społecznej na podstawie załącznika nr 5 lub nr 7 do Wytycznych albo w sposób zdalny na podstawie przeprowadzonego wywiadu telefonicznego lub z wykorzystaniem innych dostępnych środków komunikacji elektronicznej. W tym celu pracownik ośrodka pomocy społecznej, a w przypadku osób bezdomnych także przedstawiciel organizacji partnerskiej samodzielnie lub za pośrednictwem przedstawiciela innej placówki, wypełnia formularz skierowania, zgodnie z wzorem w załączniku nr 5.1 lub formularz oświadczenia zgodnie z wzorem nr 7.1. do Wytycznych. Podpisany formularz przekazuje się w formie elektronicznej lub innej dostępnej formie do właściwej organizacji partnerskiej, która na jego podstawie udostępnia żywność osobie zakwalifikowanej.

2. Przedstawiciele placówek, w których przebywają osoby bezdomne, takich jak: schroniska, noclegownie, hospicja itp. nie należących do sieci organizacji partnerskich w ramach POPŻ , mogą w imieniu osoby/osób bezdomnych wypełniać i przekazywać oświadczenia bezpośrednio do organizacji partnerskich na podstawie (zał. nr 6.1 lub 5.1), jak również odbierać paczki z żywnością i przekazywać je osobom bezdomnym. Do odbioru paczki z żywnością z OPL uprawnieni są także funkcjonariusze służb takich jak m.in. WOT, Straż Miejska lub Ochotnicza Straż Pożarna.

 

3) DYSTRYBUCJA ŻYWNOŚCI

1. Prowadząc dystrybucję żywności należy stosować środki ostrożności i przestrzegać bieżących zaleceń służb sanitarnych.

2. Osoba wydająca żywność / dostarczająca żywność osobie uprawnionej zaznacza w formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Wytycznych, jakie artykuły spożywcze zostały dostarczone i potwierdza podpisem wydanie artykułów.

3. Jeśli pomoc żywnościowa została dostarczona przez pracowników innych instytucji lub służb niż organizacje partnerskie, listę wydanych artykułów należy przekazać właściwej organizacji partnerskiej.

4. W przypadku tymczasowego zawieszenia działalności organizacji wydających posiłki, osobom zakwalifikowanym do pomocy żywnościowej w formie posiłku, zaleca się udostępniać pomoc na wynos lub w formie paczek żywnościowych.

5. W przypadku osób bezdomnych, dopuszcza się zwiększenie liczby opakowań artykułów spożywczych, określonej w pkt. 13.2. Wytycznych odpowiednio do potrzeb tych osób i możliwości OPR/OPL.

6. Dopuszcza się zmianę terminów dostaw poszczególnych artykułów spożywczych do magazynów organizacji partnerskich i terminów ich dystrybucji w celu dostosowania do bieżących możliwości organizacji partnerskich.

7. Dopuszcza się wydawanie żywności z pominięciem zasady „n+…”, określonej w pkt. 8.12. oraz 9.3.7. Wytycznych, z zastrzeżeniem, że termin przydatności do spożycia nie został przekroczony oraz jest na tyle długi, aby umożliwić odbiorcy spożytkowanie artykułów spożywczych przez upływem terminu przydatności do spożycia.

8. W celu dotarcia z pomocą do osób potrzebujących, w tym przebywających w kwarantannie, dopuszcza się możliwość dokonywania przesunięć wartości pomocy żywnościowej pomiędzy województwami, powyżej +/- 2% w stosunku do wielkości wskazanych w części II. ust. 2 Wytycznych, jednakże nie przekraczających 4% wartości żywności wskazanych w części II. ust. 2 Wytycznych. O dokonanych przesunięciach OPO informują IZ i KOWR. Dokonywanie ww. przesunięć jest dopuszczalne wyłącznie z uwagi na negatywne skutki epidemii i wynika z bieżącego reagowania organizacji partnerskich na lokalnie pojawiające się potrzeby.

 

4) DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE

1. Dopuszcza się prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących w sposób zdalny z wykorzystaniem wszelkich dostępnych narzędzi komunikacji elektronicznej lub telefonicznie, świadczonych w sposób indywidualny lub grupowy.

2. Możliwe jest również realizowanie działań poprzez udostępnienie różnego rodzaju publikacji, materiałów elektronicznych lub drukowanych skierowanych bezpośrednio do odbiorców.

3. Działania towarzyszące realizowane stacjonarnie muszą być prowadzone z zachowaniem środków bezpieczeństwa zgodnych z aktualnymi zaleceniami właściwych służb.

 

 

 

 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębnicy Kaszubskiej

ul. ks. Antoniego Kani 26

76-248 Dębnica Kaszubska

 

Godziny otwarcia:

poniedziałek 8-17,

wtorek - czwartek 7-15,

piątek 7-14

tel. 59 841 2189

email:

kontakt@opsdebnicakaszubska.pl

adres w systemie EPUAP:

/EPUAPOPSDEBNICA/skrytkaESP

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dębnicy Kaszubskiej

przyjmuje klientów w sprawach skarg i wniosków 
w każdy wtorek od godz. 10.00 do 14.00 

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30